În trecut, procedura de mărire a buzelor reprezenta o rariate şi un lux rezervat celor bogaţi, dar datorită inovaţiilor apărute în domeniul esteticii minim invazive, astăzi este accesibilă oricărei persoane. Acolo unde există cerere, va exista şi ofertă, iar interesul pentru augmentarea buzelor a crescut considerabil.
Deşi poate părea ca un fenomen apărut recent, a cărui popularitate este în continuă creştere, mărirea buzelor datează de la începutul secolului al 19-lea. Substanţele de umplere erau la început realizate din grăsime analogă, introduse în dermatologie ca metodă de reconstrucţie a diformităţilor faciale în cazul pacienţilor cu tuberculoză. În anii 1900, medicii au început să realizeze procedura de volumizare a buzelor în mod pur estetic.
De la conceperea substanţelor injectabile de umplere, medicii au utilizat numeroase metode de mărire a buzelor. După grăsime, s-a trecut la injectarea parafinei lichide şi a picăturii de silicon, care au fost, însă, rapid abandonate.
Astăzi, fillerele sau substanţele de umplere sunt mult mai sofisticate şi sunt făcute din acid hialuronic, o substanţă prezentă în mod natural în corpul uman şi în majoritatea produselor de îngrijire a pielii.
Anul 2015 a fost, fără îndoială, anul în care procedura de mărire a buzelor a ajuns cunoscută în întreaga lume, devenind rapid un trend pe care toată lumea dorea să îl urmeze. Kylie Jenner a mărturisit faptul că a apelat la această metodă şi în 24 de ore cererea pentru această procedură a crescut cu 70%. Conform Societăţii Americane a Chirurgilor Plasticieni mai mult de 27.000 de americani au apelat la augmentarea buzelor în 2015. Acest lucru înseamnă unul la 20 de minute. La fel cum Kim Kardashian şi-a construit imaginea pe baza posteriorului său, Kylie Jenner a creat o adevarată industrie în jurul măririi buzelor. Astăzi, în România, există peste 60.000 de căutări de „mărire buze” pe lună.
Procedura de volumizare a buzelor a devenit, datorită cererii imense, accesibilă oricui. Astfel, astăzi ea nu mai este rezervată numai vedetelor şi fotomodelelor, ci oricărei persoane care îşi doreşte o schimbare.